tag:blogger.com,1999:blog-17763897438243205522024-03-14T11:49:26.632-07:00Android Dev & other stuff...Programowanie aplikacji mobilnych dla Androida, elektronika, mikrokontroleryTheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.comBlogger33125tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-9543023472612133362014-01-18T06:36:00.001-08:002014-01-18T06:36:03.714-08:00Premiera Teeter Pro 2 - Android
Na platformę Android ukazała się właśnie kolejna część Teetera Pro. Na początek oferuje ona 30 poziomów oraz nowe zasady rozgrywki. Tym razem oprócz jednej kulki mamy ich kilka na polu gry. Celem jest dopasowanie kolorowych kulek do odpowiednich łuz które także mają różne kolory. Każdy poziom liczy czas, w jednej z przyszłych aktualizacji zostanie dodana obsługa globalnych rankingów i dzięki TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-88956172305262777122013-11-17T09:20:00.003-08:002013-11-17T09:20:53.051-08:00Holo Compass 1.4
Nowa wersja Holo Compass trafiła właśnie do Google Play. Naprawiony został przede wszystkim błąd z niewyświetlaniem się okręgu na niektórych telefonach. Motywy są teraz w pełni zintegrowane z Holo UI. Przez to minimalne wymagania co do wersji Androida podskoczyły do wersji min. 4.0. W najbliższym czasie postaram się obniżyć to wymaganie do Androida 2.1 za pomocą biblioteki supportującej TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-7883000165682267302013-11-14T02:57:00.002-08:002013-11-14T02:57:30.137-08:00Teeter Pro na Windows Phone
Od wczoraj można pobierać moją grę Teeter Pro w Windows Phone Store! Na początek jest 30 poziomów do ukończenia, dodatkowe poziomy z wersji Androida dojdą na pewno w ciągu kilku tygodni.
Link do pobrania: Teeter Pro
Co do samej certyfikacji w WP Store to trwa ona około 4 dni, w porównaniu do Google Play certyfikacja jest o wiele bardziej restrykcyjna. Na pewno żaden spam w TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-37481656661415644462013-10-01T10:56:00.003-07:002013-10-01T10:56:34.138-07:00Motocross Challenge
Chciałbym przedstawić moją nową grę o nazwie Motocross Challenge. Wcielacie się w motocyklistę i musicie w jak najkrótszym czasie przejechać poziom (narazie jest ich 20). Po drodze oczywiście spotkacie drobne utrudnienia w postaci pachołków, opon, kamieni, cegieł itp. Do wyboru są także globalne rankingi a więc możecie rywalizować z graczami z całego świata. Gra jest oczywiście za free, TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-25167930257451357442013-09-30T00:30:00.001-07:002013-09-30T00:30:45.853-07:00Holo Compass bug fixing oraz Teeter Pro na WPNa wstępie chciałbym napisać o Holo Compass, na niektórych telefonach (S4, HTC One, Infinity) występuje błąd z niewyświetlaniem się okręgu obrazującego obracanie się kompasu. Jest to wina najprawdopodobniej starej wersji cocos2D, która powoduje ten błąd.
Dlatego w najbliższym czasie Holo Compass zostanie przepisany na libGDXa i myślę że ten problem zostanie zlikwidowany.
Co do Teetera Pro toTheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-60508501939829761422013-08-11T13:23:00.002-07:002013-08-11T13:23:51.291-07:00Motocross Challenge Prace nad moją nową grą idą w dobrym kierunku ;) Aktualnie do ukończenia są poziomy (na początek 15), preferencje, poprawna obsługa ekranów o ratio innym niż 1.6, UI dla ekranów < 1280x768 oraz jeżeli się uda to Google Play Game Service dla tablic wyników i osiągnięć. Niestety porzuciłem koncepcję prostej grafiki, docelowo każdy poziom miał być rysowany ręcznie a to jak się przekonałem wiązałoTheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-44007658798051004512013-07-08T14:10:00.003-07:002013-07-08T14:10:59.072-07:00Box2D w XNA
Pisząc aplikację na Android używam często silnika fizyki o nazwie Box2D. Jest to jeden z lepszych silników fizyki dostępnych dla grafiki dwuwymiarowej. Jest do niego mnóstwo przykładów i poradników. Dzięki niemu kulka w Teeter Pro uderza o ściany a ciężarówka w Parkin Truck może mieć kolizje. Wystarczy stworzyć świat, dodać do niego kształty i zacząć aktualizować co jakiś określony czas TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-5518727195851930862013-07-02T03:38:00.004-07:002013-07-02T03:38:34.845-07:00XNA, MonoGame i Windows Phone 8...
Zaczęcie z pisaniem aplikacji na Windows Phone to trudna sprawa. Szczególnie jeżeli zabierasz się za pisanie gier. Jako że chciałem zacząć ćwiczyć pisanie na platformę Microsoftu, musiałem ściągnąć SDK, czyli zestaw narzędzi do tworzenia aplikacji. Przypomnę tylko że dla Androida sprawa jest bardzo prosta, ściągasz ADT Bundle czyli Eclipse z wtyczką ADT dla Androida i zaczynasz pisać.
TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-12893852523514641812013-06-23T08:59:00.004-07:002013-06-23T09:07:13.484-07:00Ciąg dalszy game dev-u
Ostatnie miesiące nie pozwalały na chociażby zaczęcie czegoś nowego. Najpierw projekt Droid Painters na konkurs Samsunga, a ostatnie tygodnie to tylko i wyłącznie praca magisterska. Na szczęście ostatnie dni są już luźniejsze i można zacząć pisać coś nowego. Nie jest to żaden rewolucyjny pomysł, zresztą możecie zobaczyć na poniższych zrzutach przedstawiających wczesny prototyp.
TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-54134492766325237642013-06-16T13:09:00.000-07:002013-06-19T06:01:03.457-07:00Millenial Media, MobFox - crap!Niekiedy deweloper chce zmonetyzować swoją wykonaną pracę przy aplikacji. Najłatwiejszym sposobem jest wyświetlenie reklamy w aplikacji. Jest wiele sieci reklamowych, które oferują bannery, appwalle itp. Każde kliknięcie przez użytkownika w banner dodaje nam określoną kwotę do konta w sieci reklamowej.
Jedną z TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-51486496900610995692013-04-30T06:49:00.000-07:002013-04-30T06:49:06.537-07:00Samsung App Cup - wyniki!
Miło mi poinformować że razem z moim kolegą ze studiów zajęliśmy 4 miejsce w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Samsunga na platformę Android! :) Konkurs trwał od listopada do marca, a dziś zostały ogłoszone wyniki. Jeżeli jeszcze nie spróbowaliście naszej produkcji to możecie znaleźć ją w sklepie Samsunga : Droid Painters. Takie wyniki motywują do dalszej pracy na TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-14869978235408051902013-04-05T13:38:00.002-07:002013-04-05T13:43:13.498-07:00LibGDX & Cocos2D
Przy pisaniu moich dwóch ostatnich produkcji używałem portu silnika grafiki z iOSa o nazwie Cocos2D, źródła możecie znaleźć tutaj. Zaletą jego jest to że tak naprawdę nie przejmujemy się żadną skomplikowaną mechaniką OpenGla, mamy gotowe metody na przykład do animacji sprite'ów.
Mimo że jest to port i nie ma dużo przykładów na Android to można bez problemu wzorować się na kodzie TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-64397121150834338572013-04-04T08:57:00.002-07:002013-04-04T08:57:52.113-07:00Droid Painters - Samsung App Cup
Chciałbym przedstawić grę wykonaną przeze mnie oraz mojego dobrego znajomego na konkurs organizowany przez firmę Samsung. Sam konkurs nosi nazwę Samsung App Cup i jest organizowany na terenie Polski. Aplikacje należało zgłaszać do 31 marca 2013. Można było zgłosić aplikację lub grę, w zależności od własnych preferencji :]
Wybraliśmy grę ze względu na realizację pomysłu, którego nie TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-23795104268248581932013-03-10T15:17:00.000-07:002013-03-12T02:18:33.134-07:001 000 000 - Teeter Pro
Niedawno Teeter Pro przekroczył liczbę miliona ściągnięć stając się drugą bardzo udaną produkcją. Co ważne nadal, po mimo upływu pierwszych 31 dni od wydania liczba ściągnięć w każdy dzień wynosi około 55 tysięcy. Na pewno czynnikiem decydującym jest to że jest to gra prostsza niż Parkin Truck. TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-43524892439426539952013-02-07T15:14:00.001-08:002013-02-07T15:19:03.502-08:00House Ads - AdMob
Niekiedy chcemy pomóc aplikacji w wypromowaniu się. Możemy kupić recenzję na jakimś znanym portalu związanym z tematyką Android, jasne jest że wiąże się to z dodatkowymi kosztami, które narzuca nam recenzent. Jeżeli chcemy tego uniknąć możemy wykorzystać tak zwane house ad. House ad to rodzaj reklamy polegający na promowaniu własnych (bądź cudzych ;) produkcji. Zaletą tego typu reklamy jest TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-68843951891535566142013-01-31T04:40:00.000-08:002013-01-31T04:48:15.116-08:00Teeter Pro
Chciałbym przedstawić moją kolejną produkcję - Teeter Pro. Gra powstała w celu przećwiczenia obsługi parsera XML ;]. Po kilku usprawnieniach i dodaniu leveli postanowiłem wydać ją na Google Play. Poziomy powstały w programie Gleed2D , który polecam ze względu na szybkość tworzenia wspomnianych poziomów ;]. Miłej zabawy!
Teeter Pro
TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-27763108685620345402013-01-27T14:22:00.002-08:002013-01-27T14:27:38.769-08:00Detekcja tabletu/telefonu - Android
Podczas tworzenia nowej produkcji natknąłem się na pewien problem związany z osiami akcelerometru w urządzeniach z Androidem. Różnica wynika z tego że większość tabletów (szczególnie 10 calowych) posiada domyślny widok poziomy (landscape), a nie taki jak we wszystkich telefonach i niektórych 7 calowych tabletach czyli pionowy (portrait). Z racji tego że używam portu silnika z iOS (Cocos2D) TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-82606874376116534852012-11-18T13:18:00.001-08:002012-11-18T13:18:09.655-08:00Parking Truck - 2 miesiąc
Tak jak obiecałem, dziś kolejne statystyki dla Parking Truck ;] Przez ostatni miesiąc gra nie dostała żadnej aktualizacji, niestety studia przeszkadzają w pracy nad aktualizacjami oraz nowymi produkcjami. Na pewno w następnym update dojdzie kolejnych 10 poziomów oraz wsparcie dla tabletów oraz telefonów z wysoką rozdzielczością np. Galaxy SIII, HTC One X itp. (przede wszystkim większe przyciski TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-13667283217100823952012-11-04T08:31:00.001-08:002012-11-04T08:32:59.267-08:00CooCox dla ARM
Pakiet CooCox a ściślej CoIDE został mi polecony jako dobre i łatwe narzędzie dla mikrokontrolerów z rdzeniem ARM. IDE bazuje na Eclipse a więc ma to co najlepsze z tego środowiska. Prawdziwy killer feature dla którego chciałem wypróbować to narzędzie to dowiązywanie składni podczas pisania kodu. IAR, podobno także Keil (choć mogę się mylić) nie oferuje tego rozwiązania. Wiadomo że TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-61018060829122497502012-10-20T09:01:00.001-07:002012-10-20T09:01:14.730-07:00Pierwszy miesiąc - Parking TruckPierwszy miesiąc od publikacji już minął. Siłą rzeczy aplikacja przestaje być promowana w kategorii "Nowe najlepsze" jeżeli się tam znalazła. Po tym okresie zazwyczaj aplikacja ma mniejszą dynamikę dziennych pobrań. Za miesiąc przekonamy się czy rzeczywiście tak jest, a teraz małe podsumowanie i kilka wykresów dotyczących mojej aplikacji.
Głównym celem było zdobycie 500 tyś. użytkowników w 6 TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-52161629990978120652012-10-19T08:39:00.001-07:002012-10-19T08:42:08.479-07:00Google Play...
Google świętuje 25 miliardów pobrań aplikacji oraz całkowitą liczbę aplikacji w dawnym markecie na poziomie 670 000. Dodatkowo 1.3 mln nowych urządzeń przybywa każdego dnia . Jak się popatrzy na te liczby można sądzić że jest ok, nadal po 2 latach Android rozwija się w niesamowitym tempie, tylko że wraz z tym Google Play staje się coraz większym burdelem bez jakiejkolwiek kontroli. TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-34651644998819192882012-09-21T08:54:00.002-07:002012-09-21T08:54:05.575-07:00Parking Truck
Parkin Truck to gra w której musisz zaparkować ciężarówką. Wiem że jest trudna, ale o to właśnie chodzi :]
Gra powstawała niecały miesiąc. Do dyspozycji jest 10 poziomów w których najlepiej jest uzyskać jest jak najlepszy czas. Klasyczny gatunek top-down w którym mamy widok z góry. Na chwilę obecną nie są wspierane urządzenia qvga (do chwili oprogramowania zoomu). Gra była testowana na DesireTheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-17514940369876335082012-09-08T13:14:00.000-07:002012-09-08T13:14:27.199-07:00SharedPreferences - AndroidCzasami chcemy zachować ustawienia aplikacji skonfigurowane przez użytkownika. Może to być informacja tekstowa, liczbowa ale także logiczna. Dotyczy to np. ustawień dźwięku, motywu aplikacji po włączeniu, trybu poziomego/pionowego itd. Do zachowania takich informacji służy klasa SharedPreferences.
Posługiwanie się nią jest bardzo proste. Wystarczy nadać nazwę naszej preferencji, zadeklarować TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-68672151593705887432012-08-12T11:42:00.002-07:002012-08-12T11:43:54.175-07:00OutOfMemoryError - AndroidZaczynając pisać aplikacje na Androida nie przywiązywałem zbyt dużej wagi do jakości kodu i optymalizacji. To pociągnęło za sobą skutki w postaci błędów zgłaszanych przez użytkowników Milionera. Najczęstszym błędem przewijającym się w raportach był właśnie tytułowy błąd przepełnienia pamięci, dokładnie: java.lang.OutOfMemoryError: bitmap size exceeds VM budget...
Mimo że na moim TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1776389743824320552.post-32042412036382016782012-08-08T10:18:00.000-07:002012-08-08T10:18:37.600-07:00HD47780 - sterowanie 3 liniami [MSP430/STM8]
Wyświetlacze oparte o sterownik HD47780 są nadal bardzo popularne. Bardzo łatwo je obsłużyć, a w sieci jest cała masa przykładów, w dodatku są tanie. Najprościej obsłużyć je w 4-bitowym trybie pracy. W takiej konfiguracji musimy poświęcić 6 wyjść mikrokontrolera (RS, E, D4, D5, D6, D7). W moim przypadku stosując takie rozwiązanie do Lanchpad'a od TI zająłem praktycznie TheSurixhttp://www.blogger.com/profile/01201944362043235620noreply@blogger.com0