-->

poniedziałek, 8 lipca 2013

Box2D w XNA


Pisząc aplikację na Android używam często silnika fizyki o nazwie Box2D. Jest to jeden z lepszych silników fizyki dostępnych dla grafiki dwuwymiarowej. Jest do niego mnóstwo przykładów i poradników. Dzięki niemu kulka w Teeter Pro uderza o ściany a ciężarówka w Parkin Truck może mieć kolizje. Wystarczy stworzyć świat, dodać do niego kształty i zacząć aktualizować co jakiś określony czas stworzony świat aby zobaczyć że wszystko działa.

W przypadku programowania w XNA możemy użyć box2D-XNA (nie aktualizowany od dawna) lub użyć autorskiej nakładki na Box2D o nazwie Farseer Physic. Autor zapowiedział że nie zrobi supportu dla WP8 a tym samym MonoGame, ale za niedługo spróbuję przystosować Farseera dla MonoGame (być może wystarczy podmienić przestrzenie nazw z XNA na Monogame). Na tą chwilę udało mi się uruchomić Farseera z WP7 i XNA 4. Całość zajęła mi bardzo dużo czasu, Farsser nie chciał się skompilować i wyprodukować pliku .dll, który później dołączamy do projektu. Dlatego też dodałem źródła Farseer'a do projektu i poprawiłem kilka drobnych błędów. Ma to swoje plusy o tyle, że możemy ingerować w pliki źródłowe i je poprawiać ;]. Kompletny projekt działający z VS Express 2012 , XNA 4.0 możecie znaleźć tutaj. Poniżej screen z ekranu jak to powinno w praktyce wyglądać :]



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza