-->

niedziela, 4 listopada 2012

CooCox dla ARM


Pakiet CooCox a ściślej CoIDE został mi polecony jako dobre i łatwe narzędzie dla mikrokontrolerów z rdzeniem ARM. IDE bazuje na Eclipse a więc ma to co najlepsze z tego środowiska. Prawdziwy killer feature dla którego chciałem wypróbować to narzędzie to dowiązywanie składni podczas pisania kodu. IAR, podobno także Keil (choć mogę się mylić) nie oferuje tego rozwiązania. Wiadomo że zamiast patrzeć po plikach nagłówkowych, PDF-ach i nie wiem gdzie jeszcze lepiej jest mieć pod ręką definicje metod zawartych w bibliotekach. Zanim dojdziemy do tego trzeba założyć projekt. Wskazówki tutaj!

Jako że miałem nie rozpakowanego STM32F0 Discovery postanowiłem zobaczyć jak pójdzie przygotowanie do migania ledem. Wybieramy ST jako producenta, później typ jak na obrazku:



Teraz czas na peryferia, warto dodać że całe dołączanie robi się samo, mamy także podgląd na przykłady producenta! (lewy panel)


Teraz musimy jeszcze ustawić toolchain, jeżeli jeszcze nie zainstalowaliśmy tego komponentu to jest do pobrania: gcc-arm-none-eabi. Po zainstalowaniu klikamy na Project  => Select Toolchain Path i wskazujemy na katalog /bin tam gdzie zainstalowaliśmy toolchain. Cała procedura została opisana bardzo jasno na stronie www.coocox.org. Po tych czynnościach wszystko powinno działać, u mnie wystąpił zgrzyt przy kompilowaniu programu. Powodem był plik system_stm32f0xx.c, powinien być on plikiem asemblerowym a nie plikiem źródłowym języka C. A więc zmiana na system_stm32f0xx.s i wszystko działa.


Debugowanie odbywa się tak jak w komercyjnych produktach, stawiamy pułapki, mamy wgląd w rejestry. Założę się że w IAR siedział bym kilkadziesiąt minut żeby stworzyć od podstaw czysty projekt, także polecam! ;]

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza